Handelsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Herunder finder ud vores salgs- og leveringsbetingelser. 

 

1. LEVERING OG FRAGT

For levering til Danmark gælder følgende:

Vi benytter GLS til al vores fragt:

Leveringstid 1-2 hverdage. Vi sender dagligt pakker afsted fra mandag til fredag. Det gør at langt de fleste pakker har dag til dag levering, dog kan der forekomme længere levering på alle forsendelser, hvis fragt firmaerne oplever udfordringer med et ekstra stort pres, komplikationer ifb. vejrforhold eller andre pludselige hændelser. 
DAO leverer mandag-lørdag og GLS leverer mandag-fredag.
Nogle GLS pakkeshops har indlevering lørdag også. Hvis du vil vide hvilke pakkeshops der har indlevering lørdag, kontakt da venligst GLS kundeservice.

Rettidig levering forudsætter at GLS overholder deres lovede dag-til-dag levering. Shoeline har desværre ikke indflydelse på transportørens eventuelle leveringssvigt og kan derfor ikke drages til ansvar. I tilfælde af udeblevne leverancer kontaktes vi på: info@shoeline.dk eller ved at ringe til os.

Shoeline tilbyder 8 dages fuld returret.

Click & Collect - afhent din pakke her på vores adresse i Egedals Centret 63, 3650 Stenløse i vores åbningstid. 

 

Helligdage og højtider:

Enkelte perioder om året vil vi ikke kunne garantere, at vores trsnaportør kan levere i helt samme tidsramme som normalt. Specielt i julehandlen og omkring Black Friday kan der være udfordringer, da det er de store online shoppe dage.
 For at sikre at du har din gave inden jul, bør du derfor senest bestille din pakke 6 dage før juleaften, så chancerne er bedst mulige for, at du har din pakke inden da.

 Under udsalg, black friday mm. skal der forventes en længere leveringstid end normalt.

Du skal indenfor 3 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt til os, hvis du har indvendinger til din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udebleven leverance eller du har andre indvendinger, så kontakt os på info@shoeline.dk

  • Alle bestillinger afsendes indenfor 1-2 hverdage.
  • 8 dages fuld returret. Dog ingen ombytte af varer fragtfrit.
  • Tryg og sikker nethandel via Reepay (anbefales af Nets).
  • Vi tager forbehold for eventuelle lagerfejl, prisfejl og taste fejl. I langt de fleste tilfælde vil du blive kontaktet af vores kundeservice, hvis der opstår en fejl hos os.

 

2. RETURNERING OG OMBYTNING AF VARER

Returnering

Du kan sende dit køb tilbage til os indenfor 8 dage efter modtagelse af din pakke, og vi betaler pengene retur, for de varer du returnerer. Når din returpakke ankommer hos os har vi 2-3 hverdage til at behandle den her. Du modtager en mail fra os, når vi har behandlet din retur pakke. Du skal indenfor 3 dage kontakte os hvis der er uoverensstemmelser mellem det som du returnerer og det vi behandler.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du ikke afhenter din pakke, men den kommer retur til os ikke afhentet trækker vi et gebyr på 49 kr fra din ordre. Hvis du har bestilt en vare til afhentning på vores Click & Collect adresse men ikke afhenter den, fratrækker vi et håndteringsgebyr på 19 kr.

Vi anbefaler at du sender returvarerne i flere pakker, hvis beløbet overstiger 4000 DKK.

Varen sendes til: 
Shoeline ApS, Egedal Centret 63, 3660 Stenløse.

 Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og pakkeboxe. (Hvis pakken sendes uden omdeling/til pakkeshop, opkræves et håndteringsgebyr på 39 kr.) Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får købesummen retur. Skulle du ønske at returnere et produkt i brugt stand, må varens forringelse ikke være udover det, som er normalt når man prøver tøj i en tøjbutik.  Derfor kan tøjet prøves og kontrolleres, som hvis du er i et prøverum. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 OBS særlige varer, som parfume olign. tages kun retur i ubrudt tilstand. Varer uden hang tags kan vi desværre ikke modtage. Sko må der ikke have været gået i udenfor, eller have synlige tegn af brug. Derudover skal alle varerne være i original emballage og med mærker på tøjet. Skotøjsæsker sendes retur i en separat pose og fragtlabel må ikke sættes direkte på æsken.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb hos os får du pengene retur for de varer du returnerer til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 


3. REKLAMATION

Hvis du har en reklamation på et produkt, bedes du tage kontakt til os via info@shoeline.dk. Mailen skal indeholde følgende oplysninger: *navn, *ordrenummer, *hvad reklamationen drejer sig om og et vedhæftet billede af reklamationen.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Obs at der er begrænset reklamationsret på lynlås og nitter.

Du skal reklamere inden for det der kaldes "rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: Shoeline ApS Egedal Centret 63, 3650 Stenløse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Dette kan ske på bagsiden af den medsendte faktura.

 

4. UDSALG & RABAT

Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller forsøge at skaffe de pågældende varer igen.

Vi kompenserer ikke kunder, der allerede har købt en vare, som efterfølgende nedsættes under for eksempel udsalg. Ordrer faktureres til gældende pris på bestillingstidspunktet.

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter, andre rabatkoder og nedsatte varer. Ligeledes kan rabatkoder ikke kombineres med brug af Forbrugsforeningskort. Enkelte brands er undtaget rabatkoder. 

Prisfejl 
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Bortkomne pakker 
Hvis en pakke du skal modtage beklageligvis skulle gå bort hos os eller ved vores samarbejdspartnere, sender vi naturligvis en ny pakke. Vi kan dog kun tilbyde at sende de varer i ordren, som vi har på lager og ikke andre varer eller størrelser, som ikke er på ordren. Det resterende beløb refunderes naturligvis.
 

 

5. UDSOLGTE VARER

Hvis en vare er udsolgt, vil vi gøre alt for at skaffe den hjem til dig, så hurtigt som muligt. Så ring eller skriv til os, så skal vi gøre vores bedste for, at skaffe varen hjem, hvis det er muligt.

 

6. BETALING

Betaling kan foretages med et Dankort, Visa/Dankort, Visakort, Mastercard, Maestro, Visa Elektron samt Mobilepay. Betalingen foregår over en krypteret server via 3.parts betalingsgateway og er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i supermarkedet. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms.  Når du laver en bestilling på www.shoeline.dk trækker vi først beløbet fra din konto, når bestillingen er pakket og afsendt. Med mindre det er en vare, der forudbestilles, betales denne ved forudbestillingen. Vi kommer aldrig til at trække et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

7. FORUDBESTILLING AF VARER

Hvis du køber en vare, som er til forudbestilling, angiver vi en forventet levering under produktsiden. 

Vi anbefaler, at når du bestiller en preorder / forudbestilling, at du kun køber forudbestillingsvaren i denne ordre, og hvis du ønsker andre varer, lægger en yderligere ordre ved siden af.

Hvis man har bestilt andre varer sammen med sin forudbestilling, sender vi det hele samlet, når det forudbestilte ankommer til os. Hvis man ønsker en dellevering tillader vi os at opkræve 29,- for den ekstra fragt. 

 

8. KLAGE VIA ODR FORBRUGERPORTALEN

Hvis du som kunde af den ene eller anden grund ønsker at klage over Shoeline ApS, skal dette gøres via EUs nye forbrugerportal ODR via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi håber dog, at du i første omgang vil enten ringe til os eller sende en mail på info@shoeline.dk. Det er altid bedst at løse udfordringer i fællesskab og vi vil gøre alt hvad vi kan, for at leve op til vores gode ry.


9. REGISTERPOLITIK

HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK - GDPR)

Ingen personlige oplysninger der registreres på Shoeline.dk bliver overdraget, solgt eller på anden vis gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos os.

Ved køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne registreres hos Shoeline.dk og transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Vores butik har jf. regnskabsloven forpligte til gemme oplysningerne i 5 år, hvorefter de slettes. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Oplysninger afgivet til Shoeline ApS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som kunde hos os, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os via e-mail info@shoeline.dk. 

 

10. VÆRNETING OG LOVVALG

Enhver tvist mellem køber og Shoeline ApS- herunder fortolkning af Shoeline ApS's handelsvilkår - afgøres af Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lovgivning med dansk som gyldigt sprog.

 

11. VIRKSOMHEDENS OPLYSNINGER

Virksomhedsoplysninger 

Virksomhedens navn: Shoeline ApS
CVR: 43522299
Etableringsår: 2001 (ny ejer i 2022) 
Adresse: Egedal Centret 63, 2660 Stenløse

 

12. PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Shoeline ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på mollyogmy.dk er Henrik Dvoracek. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@shoeline.dk.

Klage adgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, håber vi på at du i første omgang vil enten ringe til os eller sende en mail på info@shoeline.dk. Det er altid bedst at løse udfordringer i fællesskab og vi vil gøre alt hvad vi kan, for at leve op til vores gode ry. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18 Oktober 2022.